Kursu
Darbs
kursi@progmeistars.lv |
#63 2015. gada 15. oktobris ® Pulkveža Brieža
6-1, tel. 26428902, 67336035, www.progmeistars.lv |
Iestāšanas kursos.
Bez pārrunām tiek uzņemti: lietišķajās nodaļās skolēni sākot ar 5.klasi; programmēšanas sākuma un pamatnodaļās olimpiāžu godalgu ieguvēji un skolēni ar teicamām atzīmēm matemātikā (tas, kurš vēlas iestāties, uzrāda administrācijai diplomu vai liecību); programmēšanas sākuma un pamatnodaļās citu nodaļu audzēkņi, kas saņēma pasniedzēju rekomendācijas.
Citi skolēni tiek uzņemti pēc pārrunu vai iepazīšanās programmēšanas nodarbību rezultātiem. Uz šīm nodarbībām tiek aicināti 6.-11.klašu skolēni (gan kursu audzēkņi, gan arī tie, kas nav kursu audzēkņi). Skolēni apmēram 1 stundu programmē robota pārvietošanos, bet pēc tam apmēram 15-20 minūtes risina atjautības uzdevumus.
Vairākas tādas nodarbības notiek visu gadu laikā. Ir jāapmeklē viena no tām. Vienkārši sekojiet reklāmai mūsu mājas lapā. Uz šādām nodarbībām vienmēr ir iepriekš jāpierakstās. Lai to izdarītu, ir jāgriežas pie kursu administrācijas. Tālr.67336035, 26428902, 28605451.
Valsts
prezidents
Raimonds
Vējonis, izglītības un zinātnes ministre Mārīte
Seile, VISC vadītājs Guntars Catlaks 5. oktobrī
svinīgā ceremonijā Melngalvju namā apbalvoja starptautisko
mācību priekšmetu olimpiāžu laureātus un
viņu pedagogus.
Mūsu kursu vadošais pasniedzējs S.Meļņiks saņem apbalvojumu
Matemātikas nodarbības.
Attīstošie matemātiskie
semināri 6. klases skolēniem.
Nodarbības notiek trešdienās no 16:15
līdz 17:30. Par nodarbībām maksāt nevajag. Pieteikties pa
tel. 67336035, 26428902, 28605451.
Attīstoši
matemātiskie semināri 7. klases skolēniem.
Nodarbības notiek piektdienās no 16:15 līdz 17:30. Par nodarbībām maksāt nevajag. Pieteikties pa tel. 67336035, 26428902, 28605451.
Saraksts ir sastādīts.
Kursos pašlaik mācās 629
audzēkņi. Viņi ir sadalīti pa 3 nodaļām un 55
grupām. Ceru, lasītājam tagad ir skaidrs, kāpēc
saraksta sastādīšana notika veselas 10 dienas.
Katram kursu audzēknim semestra beigās rakstiski
tiek paziņots atgādinājums par APMAKSAS vai PIETEIKUMU
iesniegšanas termiņu uz nākošo semestri. Zinot, ka ne visi
kursu audzēkņi atnes uz mājām mūsu rakstiskos
paziņojumus, mūsu interneta vietnē sāk „mirgot”
informatīvs paziņojums par termiņu, kas pēc tam pāriet
brīdinošā paziņojumā.
Pēc iepriekš norādītā
iesniegšanas termiņa ziņas no PIETEIKUMIEM tiek apkopotas, un
tiek noskaidrots, cik katra semestra grupu var būt, kādas ir
vairākuma mīļākās dienas. Pie tam, lai kursi
strādātu bez zaudējumiem, vidējais kursu audzēkņu
skaits grupās nedrīkst nolaisties zemāk par noteikto
līmeni, proti, mēs nevaram izveidot daudz nelielu grupu.
Mācību gada daļas semestru struktūra tiek noteikta tā,
lai iekļautu maksimālu kursu audzēkņu skaitu
mācību procesā. Un tā netiek mainīta, pat, ja
parādās dažādu iemeslu dēļ nokavējušo
kursu audzēkņu grupa. Ja nokavējušie ir gatavi uz
kompromisiem vai viņiem vienkārši paveicās, viņiem
tiek atrasta grupa. Taču tā notiek ne vienmēr.
Iesniegumu paraugos par mācību dienu un laiku, ko
katram audzēknim ir jāiesniedz vai jānosūta
administrācijai, ir īpaši izcelts, ka tikai vienas dienas
norādījums un/vai stingrs nodarbību sākuma laika
ierobežojums iesniegumā var kļūt par nepārvaramu
šķērsli audzēkņa iekļaušanai sarakstā.
Tāpēc, lūdzu, rakstiet precīzāk. Pie tam,
norādiet, kura diena ir vislabākā, kura ne tik laba, kurš
nodarbību sākuma laiks šajās dienās ir
labākais, kurš pieļaujams, kuru speciālo kursu jūs
visvairāk vēlētos noklausīties, kuru – tikai pirmā
neiespējamības gadījumā. Mēs vienmēr
cenšamies sniegt vislabāko variantu, taču dažreiz nostrādā
tikai rezerves variants.
Kursi ir ieinteresēti, lai pēc
iespējas mazāk audzēkņu paliktu „aiz borta”. Ja
nesanāk audzēkni iekļaut sarakstā, mēs zvanām un
piedāvājam citu dienu, cita laika vai pat nodaļas variantus.
Piekrist nav obligāti, bet obligāti ir jāiepazīstas ar sen
publicētajiem kursu tiesībām un pienākumiem. Piemēram,
šeit:
http://www.progmeistars.lv/index.php?lang=lv&act=testing
Noteikumos ir norādīts, ka
administrācijai ir tiesības neiekļaut kursu audzēkni
sarakstā, ja nav viņam nepieciešamā semestra grupas vai nav
veikta pilna SAMAKSA vai nav PIETEIKUMA uz datumu, kuru kursi ir
paziņojuši iepriekš.
Tur ir arī akcentēts, ka kursiem
nav pienākums paziņot individuāli kursu audzēknim viņa
sarakstu. Dažreiz kursu audzēknis neatnāk uz pirmo
nodarbību un uz jautājumu „kāpēc tā” atbild: „Bet
Jūs taču man nepaziņojāt”. Pie tam motivācija – „bet
pagājušajā semestrī paziņojāt”. Jā, kad
notiek saskaņošana, kā tas ir rakstīts augstāk,
mēs zvanām. Ja mēs nepiezvanījām, tad tas ir labi –
jūsu pieteikums ir apmierināts!
Vienīgais, ko mēs jums
lūgtu, nesāciet, savu jautājumu ar frāzi “es
samaksāju, bet bērna sarakstā nav”. Jābūt
“maigākiem”, saudzīgākiem, savādāk paliek kaut kā
neomulīgi. Kursi stingri pilda savus pienākumus: “gadījumā,
ja nevar apmierināt iesniegumu, atmaksāt
saskaņā ar IESNIEGUMU nomaksāto summu”.
Cienījamie
audzēkņi, vecāki, vecmāmiņas un vectētiņi.
Īstenībā, lielākā daļa no jums ar sapratni
attiecas pret šo sarežģīto un atbildīgo darbu –
saraksta sastādīšanu. Un mums tas ir patīkami. Bet, ja mums
ir patīkami, tad mēs sastādām sarakstu tā, lai
arī jums būtu patīkami.
Pietiekami spējīgs, bet
mēreni centīgs
Vai: mēreni spējīgs, bet pietiekami centīgs
audzēknis. Kas ir labāk? Labāk, protams, ir divas reizes
“pietiekami”. Bet vēl labāk - trīs reizes. Lieta tāda, ka
katram audzēknim tiek izliktas atzīmes pēc trim
nominācijām: panākumi mācībās,
uzcītība, uzvedība. Diemžēl vēl līdz
šim brīdim ne visi vecāki par to zina. Tas tiek darīts
pēc 10 baļļu sistēmas kārtējā semestra
beigās. Piemēram, atzīmes par šo semestri tiks izliktas
2016. gada janvāra pirmajā dekādē.
Jebkuram audzēknim, protams, ir tiesības uzzināt savas atzīmes. Uzsveram: tikai savas. Tāpat arī vecāki var iegūt visas ziņas par savu atvasi.
Kad atzīme par uzvedību nokrīt līdz 5 ballēm, proti, audzēknis traucē pasniedzējam vadīt nodarbības, mēs varam izslēgt kursantu. Kad atzīme par uzcītību stabili nav augstāka par 5-6 ballēm, tad tas arī mums jau ir trauksmes signāls. Ja atzīme par uzcītību ir augstāka nekā atzīme par panākumiem mācībās, tad, kā rāda mūsu pieredze, arī panākumi mācībās gandrīz vienmēr uzlabojas.
“nedrīkst!”
Mēs
nevaram viennozīmīgi apgalvot, ka mūsu audzēkņi
“Progmeistarā” nebrauc ar taksometru. Toties ar personīgo transportu,
dažus noteikti atved. Taču daži brauc arī ar sabiedrisko transportu.
Pieņemu arī, ka ne visi sabiedriskā transporta
lietotāji turas pie rokturiem ar gumijas cimdiem vai brezenta
dūraiņiem. Kas līdz tam turējās pie tiem pašiem
balsta punktiem, atrodoties dažādās tīrības
pakāpēs, veselības stāvoklī un ar dažādu dzīves
vietas noteiktību, grūti
iedomāties, bet, ja jums ir pārāk bagāta iztēle, tad
arī neiesakām to darīt.
Beidzot audzēkņi ierodas kursos. Diemžēl, daži
no viņiem atnāk stāvoklī „bet man bija līdzi”. Ar to
mēs domājam kaitīgu ogļhidrātu un tauku maisījumu
ar sāls, krāsvielu un dažādu garšas
aizstājēju pievienojumu, kas, turklāt, bieži ir izgatavots no kartupeļu miltiem, proti,
iemīļotu čipsu
paciņu.
Tā kā, no vienas puses, uz sienas ir uzkārts
plakāts ar aizliegumu ēst šādas paciņas saturu un
direktors jebkurā brīdi var iziet zālē un “pieķert”,
bet no otras puses, kā zināms, aizliegtais auglis ir salds, bet
šajā gadījumā drīzāk sāļš, tad
bērni vienkārši gaida brīdi, kad pasniedzējs
atvērs klases durvis.
Bet tur ..., bet tur … - tur viņu ir
daudz, bet pasniedzējs - viens. Situāciju pasliktina arī dabīgā
intelektuālā pauze, kurā audzēkņi parasti atrodas
starp skolu un nodarbībām pie mums un nevar saprast, ka būtu
labi sekot plakāta aicinājumam: “Mazgājiet rokas pirms
ēšanas un pirms darba ar tastatūru”. Starp citu, mums ir divas
tualetes: uz vienu durvis ved no halles, uz otru – garā gaiteņa
beigās, īsāk sakot, pie dīvāna. Katrā
tualetē ir pa izlietnei. Pie katras izlietnes – papīra dvieļi un
– uzmanību - pa atkritumu tvertnei, kur var izmest izlietotos dvieļus.
Bet nu audzēknis ir klasē, mugursoma ir iebāzta zem
galda un pamazām, pa vienam tiek izvilkti čipsiņi,
čipsīši, čipsukiņi. Î, cik daudz
brīnišķīgu ar apaviem pārmaltu drupaču paliek uz
grīdas un cik daudz taukainu traipu - uz tastatūras! Î, cik labi, ka
pēc tam atnākušais audzēknis, dzirdot
kraukšķēšanu zem kurpju zolēm un jūtot
nesaprotamu pirkstu slīdēšanu pa tastatūru, nezina “kas
sēdēja uz mana krēsla”.
Un tagad jautājumi
audzēkņiem:
Vai augstāk minētie apstākļi apdraud jūsu un citu
veselību?
Cik mums
ir patīkami tērēt papildus laiku īpašai telpu
kopšanai un, jo īpaši, neplānotai tastatūru
slaucīšanai?
Vai
audzēkņi zina, ka mums ir pierakstīts, kas, kad un pie kāda
datora strādā, un līdz ar to čipsu mīļotāji
ir viegli nosakāmi?
Vai mums
galu galā ir nepieciešams, lai čipsu ēdāji
apmeklē kursus?
Un
beidzot,
vai tagad jūs saprotat kāpēc “nedrīkst”?