Kursu Darbs   

                                                         kursi@progmeistars.lv

 

#63  2015. gada 15. oktobris

                                        ®

 

Pulkveža Brieža 6-1,

tel.  26428902, 67336035, www.progmeistars.lv


                                                                                                                                                                                                     


Iestāšanas  kursos.

Bez pārrunām tiek uzņemti: lietišķajās nodaļās skolēni sākot ar 5.klasi; programmēšanas sākuma un pamatnodaļās olimpiāžu godalgu ieguvēji un skolēni ar teicamām atzīmēm matemātikā (tas, kurš vēlas iestāties, uzrāda administrācijai diplomu vai liecību); programmēšanas sākuma un pamatnodaļās citu nodaļu audzēkņi, kas saņēma pasniedzēju rekomendācijas.

 Citi skolēni tiek uzņemti pēc pārrunu vai iepazīšanās programmēšanas nodarbību rezultātiem. Uz šīm nodarbībām tiek aicināti 6.-11.klašu skolēni (gan kursu audzēkņi, gan arī tie, kas nav kursu audzēkņi). Skolēni apmēram 1 stundu programmē robota pārvietošanos, bet pēc tam apmēram 15-20 minūtes risina atjautības uzdevumus.

 Vairākas tādas nodarbības notiek visu gadu laikā. Ir jāapmeklē viena no tām. Vienkārši sekojiet reklāmai mūsu mājas lapā. Uz šādām nodarbībām vienmēr ir iepriekš jāpierakstās. Lai to izdarītu, ir jāgriežas pie kursu administrācijas. Tālr.67336035, 26428902, 28605451.

 

 

Valsts prezidents

Raimonds Vējonis, izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile, VISC vadītājs Guntars Catlaks 5. oktobrī svinīgā ceremonijā Melngalvju namā apbalvoja starptautisko mācību priekšmetu olimpiāžu laureātus un viņu pedagogus.

 

 

Mūsu kursu vadošais pasniedzējs S.Meļņiks saņem apbalvojumu

 

 

Matemātikas nodarbības.

Attīstošie matemātiskie semināri 6. klases skolēniem.

Nodarbības notiek trešdienās no 16:15 līdz 17:30. Par nodarbībām maksāt nevajag. Pieteikties pa tel. 67336035, 26428902, 28605451.

Attīstoši matemātiskie semināri 7. klases skolēniem.

Nodarbības notiek piektdienās no 16:15 līdz 17:30. Par nodarbībām maksāt nevajag. Pieteikties pa tel. 67336035, 26428902, 28605451.

 

Saraksts ir sastādīts.

Kursos pašlaik mācās 629 audzēkņi. Viņi ir sadalīti pa 3 nodaļām un 55 grupām. Ceru, lasītājam tagad ir skaidrs, kāpēc saraksta sastādīšana notika veselas 10 dienas. 

Katram kursu audzēknim semestra beigās rakstiski tiek paziņots atgādinājums par APMAKSAS vai PIETEIKUMU iesniegšanas termiņu uz nākošo semestri. Zinot, ka ne visi kursu audzēkņi atnes uz mājām mūsu rakstiskos paziņojumus, mūsu interneta vietnē sāk „mirgot” informatīvs paziņojums par termiņu, kas pēc tam pāriet brīdinošā paziņojumā.  

Pēc iepriekš norādītā iesniegšanas termiņa ziņas no PIETEIKUMIEM tiek apkopotas, un tiek noskaidrots, cik katra semestra grupu var būt, kādas ir vairākuma mīļākās dienas. Pie tam, lai kursi strādātu bez zaudējumiem, vidējais kursu audzēkņu skaits grupās nedrīkst nolaisties zemāk par noteikto līmeni, proti, mēs nevaram izveidot daudz nelielu grupu. Mācību gada daļas semestru struktūra tiek noteikta tā, lai iekļautu maksimālu kursu audzēkņu skaitu mācību procesā. Un tā netiek mainīta, pat, ja parādās dažādu iemeslu dēļ nokavējušo kursu audzēkņu grupa. Ja nokavējušie ir gatavi uz kompromisiem vai viņiem vienkārši paveicās, viņiem tiek atrasta grupa. Taču tā notiek ne vienmēr.

Iesniegumu paraugos par mācību dienu un laiku, ko katram audzēknim ir jāiesniedz vai jānosūta administrācijai, ir īpaši izcelts, ka tikai vienas dienas norādījums un/vai stingrs nodarbību sākuma laika ierobežojums iesniegumā var kļūt par nepārvaramu šķērsli audzēkņa iekļaušanai sarakstā. Tāpēc, lūdzu, rakstiet precīzāk. Pie tam, norādiet, kura diena ir vislabākā, kura ne tik laba, kurš nodarbību sākuma laiks šajās dienās ir labākais, kurš pieļaujams, kuru speciālo kursu jūs visvairāk vēlētos noklausīties, kuru – tikai pirmā neiespējamības gadījumā. Mēs vienmēr cenšamies sniegt vislabāko variantu, taču dažreiz nostrādā tikai rezerves variants.


Kursi ir ieinteresēti, lai pēc iespējas mazāk audzēkņu paliktu „aiz borta”. Ja nesanāk audzēkni iekļaut sarakstā, mēs zvanām un piedāvājam citu dienu, cita laika vai pat nodaļas variantus. Piekrist nav obligāti, bet obligāti ir jāiepazīstas ar sen publicētajiem kursu tiesībām un pienākumiem. Piemēram, šeit: 

 

http://www.progmeistars.lv/index.php?lang=lv&act=testing

 

Noteikumos ir norādīts, ka administrācijai ir tiesības neiekļaut kursu audzēkni sarakstā, ja nav viņam nepieciešamā semestra grupas vai nav veikta pilna SAMAKSA vai nav PIETEIKUMA uz datumu, kuru kursi ir paziņojuši iepriekš. 

Tur ir arī akcentēts, ka kursiem nav pienākums paziņot individuāli kursu audzēknim viņa sarakstu. Dažreiz kursu audzēknis neatnāk uz pirmo nodarbību un uz jautājumu „kāpēc tā” atbild: „Bet Jūs taču man nepaziņojāt”. Pie tam motivācija – „bet pagājušajā semestrī paziņojāt”. Jā, kad notiek saskaņošana, kā tas ir rakstīts augstāk, mēs zvanām. Ja mēs nepiezvanījām, tad tas ir labi – jūsu pieteikums ir apmierināts!

Vienīgais, ko mēs jums lūgtu, nesāciet, savu jautājumu ar frāzi “es samaksāju, bet bērna sarakstā nav”. Jābūt “maigākiem”, saudzīgākiem, savādāk paliek kaut kā neomulīgi. Kursi stingri pilda savus pienākumus: “gadījumā, ja nevar apmierināt iesniegumu, atmaksāt saskaņā ar IESNIEGUMU nomaksāto summu”.

Cienījamie audzēkņi, vecāki, vecmāmiņas un vectētiņi. Īstenībā, lielākā daļa no jums ar sapratni attiecas pret šo sarežģīto un atbildīgo darbu – saraksta sastādīšanu. Un mums tas ir patīkami. Bet, ja mums ir patīkami, tad mēs sastādām sarakstu tā, lai arī jums būtu patīkami.

 

 

Pietiekami spējīgs, bet mēreni centīgs

Vai: mēreni spējīgs, bet pietiekami centīgs audzēknis. Kas ir labāk? Labāk, protams, ir divas reizes “pietiekami”. Bet vēl labāk - trīs reizes. Lieta tāda, ka katram audzēknim tiek izliktas atzīmes pēc trim nominācijām: panākumi mācībās, uzcītība, uzvedība. Diemžēl vēl līdz šim brīdim ne visi vecāki par to zina. Tas tiek darīts pēc 10 baļļu sistēmas kārtējā semestra beigās. Piemēram, atzīmes par šo semestri tiks izliktas 2016. gada janvāra pirmajā dekādē.

Jebkuram audzēknim, protams, ir tiesības uzzināt savas atzīmes. Uzsveram: tikai savas. Tāpat arī vecāki var iegūt visas ziņas par savu atvasi.
Kad atzīme par uzvedību nokrīt līdz 5 ballēm, proti, audzēknis traucē pasniedzējam vadīt nodarbības, mēs varam izslēgt kursantu. Kad atzīme par uzcītību stabili nav augstāka par 5-6 ballēm, tad tas arī mums jau ir trauksmes signāls. Ja atzīme par uzcītību ir augstāka nekā atzīme par panākumiem mācībās, tad, kā rāda mūsu pieredze, arī panākumi mācībās gandrīz vienmēr uzlabojas.
 

nedrīkst!”

 Mēs nevaram viennozīmīgi apgalvot, ka mūsu audzēkņi “Progmeistarā” nebrauc ar taksometru. Toties ar personīgo transportu, dažus noteikti atved. Taču daži brauc arī ar sabiedrisko transportu.

 Pieņemu arī, ka ne visi sabiedriskā transporta lietotāji turas pie rokturiem ar gumijas cimdiem vai brezenta dūraiņiem. Kas līdz tam turējās pie tiem pašiem balsta punktiem, atrodoties dažādās tīrības pakāpēs, veselības stāvoklī un ar dažādu dzīves vietas noteiktību,  grūti iedomāties, bet, ja jums ir pārāk bagāta iztēle, tad arī neiesakām to darīt.

Beidzot audzēkņi ierodas kursos. Diemžēl, daži no viņiem atnāk stāvoklī „bet man bija līdzi”. Ar to mēs domājam kaitīgu ogļhidrātu un tauku maisījumu ar sāls, krāsvielu un dažādu garšas aizstājēju pievienojumu, kas, turklāt, bieži ir izgatavots no kartupeļu miltiem, proti, iemīļotu  čipsu paciņu.  

Tā kā, no vienas puses, uz sienas ir uzkārts plakāts ar aizliegumu ēst šādas paciņas saturu un direktors jebkurā brīdi var iziet zālē un “pieķert”, bet no otras puses, kā zināms, aizliegtais auglis ir salds, bet šajā gadījumā drīzāk sāļš, tad bērni vienkārši gaida brīdi, kad pasniedzējs atvērs klases durvis.

 Bet tur ..., bet tur … - tur viņu ir daudz, bet pasniedzējs - viens. Situāciju pasliktina arī dabīgā intelektuālā pauze, kurā audzēkņi parasti atrodas starp skolu un nodarbībām pie mums un nevar saprast, ka būtu labi sekot plakāta aicinājumam: “Mazgājiet rokas pirms ēšanas un pirms darba ar tastatūru”. Starp citu, mums ir divas tualetes: uz vienu durvis ved no halles, uz otru – garā gaiteņa beigās, īsāk sakot, pie dīvāna. Katrā tualetē ir pa izlietnei. Pie katras izlietnes – papīra dvieļi un – uzmanību - pa atkritumu tvertnei, kur var izmest izlietotos dvieļus.

Bet nu audzēknis ir klasē, mugursoma ir iebāzta zem galda un pamazām, pa vienam tiek izvilkti čipsiņi, čipsīši, čipsukiņi. Î, cik daudz brīnišķīgu ar apaviem pārmaltu drupaču paliek uz grīdas un cik daudz taukainu traipu - uz tastatūras! Î, cik labi, ka pēc tam atnākušais audzēknis, dzirdot kraukšķēšanu zem kurpju zolēm un jūtot nesaprotamu pirkstu slīdēšanu pa tastatūru, nezina “kas sēdēja uz mana krēsla”. 

Un tagad jautājumi audzēkņiem:

Vai augstāk minētie apstākļi apdraud jūsu un citu veselību?

Cik mums ir patīkami tērēt papildus laiku īpašai telpu kopšanai un, jo īpaši, neplānotai tastatūru slaucīšanai?

Vai audzēkņi zina, ka mums ir pierakstīts, kas, kad un pie kāda datora strādā, un līdz ar to čipsu mīļotāji ir viegli nosakāmi?

Vai mums galu galā ir nepieciešams, lai čipsu ēdāji apmeklē kursus?

Un beidzot,

vai tagad jūs saprotat kāpēc “nedrīkst”?